Friday, March 13, 2009

Sekolah Impian Saya

From another forwarded mail:

Semua orang adalah sekolah impian yang berbezaan. Saya pun adalah sekolah impian saya, sekolah impian saya ialah sekolah itu menjadi sangat bersih, ramai murid sangat kasih sayang, bertanggungjawab dan berhati. Semua guru sangat baik dan cantik.

Sekarang sekolah saya, sangat kotor macam tong sampah. sangat busuk dan banyak sampah tetapi tidak ada murid-murid pergi mengambil sampah ini dan buang ke dalam tong sampah, saya selalu tengak murid-murid yang berjalan tetapi mereka ada sampah. Mereka pun tengok sampah ini sekejap, lalu jalan ke sana.

Apabila, saya mahu menelefone kepada mak saya, tetapi semua telefone bimbit rosak macam kereta yang terlanggar tadi, saya tak faham, kenapa murid-murid sekolah saya mahu buat masalah macam ini. Guru besar pun ada cakap kalau siapa tengok murid-murid yang nakal merosakkan telefone bimbit ini, mesti tanya kepada guru-guru atau guru displin. Tetapi, sekarang pun tak ada murid tanya dan telegone bimbit sekolah pun tak ada membaiki.

Murid-murid sekolah saya, sangat nakal dan hati mereka sangat hitam. Pada suatu hari, saya berjalan-jalan pulang rumah dari sekolah saya. Tiba-tiba saya mendengar suara anjing. Oleh itu, saya pun pergi tengok sekejap. Tidak lama kemudian, saya tiba di sana, tetapi saya tengok ada empat murid sekolah saya guna rotan lalu pukul anjing ini. Anjing ini seperti nyawa-nyawa ikan. Oleh itu, saya lari macam kereta laju dan mengambil anjing ini balik rumah saya.

Guru saya pun sangat malam. Kalau hari ini, kita semua hantar buku latihan, mesti menunggu sampai lima hari, kita akan dapat latihan kita. GUru-guru sekolah pun sangat busuk. Kenapa mereka sangat busuk, saya pun tak tahu.

Oleh itu, saya harap impian saya boleh jadi betul.

- By a form 4 student.

No comments: